Projektowanie · Aplikacja mobilna
Można powiedzieć, że w świecie internetu ludzie są bardziej otwarci na poznawanie innych, ,,mijają" się w mediach społecznościowych, oraz mają dostęp do różnego rodzaju czatów online. Problemem jest jednak to, że dużą częścią społeczeństwa są introwertycy mający trudności w poznawaniu innych. Z wiekiem problem ten się powiększa, tracimy kontakt ze znajomymi ze szkoły/studiów, a z czasem poznajemy ludzi głównie w pracy, którzy mają wiele codziennych obowiązków i spraw na głowie.
O projekcie
POGO jest projektem, mającym na celu ułatwienie zawarcia nowych znajomości, powiększenie swojej grupy przyjaciół, spędzenie z kimś czasu lub zaproszenie nowo poznanych ludzi do imprezowania.
Jaki problem chciałem rozwiązać?
Celem projektu głównie było zbadanie grupy docelowej, by poznać jej styl życia towarzyskiego, czy ludzie z niej są otwarci na nowe znajomości, jak łatwo je zawierają i czy mają trudności, by wyjść z inicjatywą ze swojej strony.
ROZWIĄZANIE
Zaprojektowanie aplikacji mobilnej, pomagającej w znajdywaniu osób chętnych do zapoznania się na żywo, bądź spędzenia razem czasu.
MOJA ROLA
UŻYTE NARZĘDZIA
PYTANIA
Najbardziej zbliżoną aplikacją względem funkcjonalności, jest "Bumble" znaleziona w App
Store. Posiada możliwość dodawania bardzo wielu zainteresowań z różnych kategorii, a zmatchowane
profile
pokazują się na podobnej zasadzie jak w znanych aplikacjach randkowych.
Na co zwracałem uwagę?
Stworzona jeszcze przed wywiadami, zakłada osobę opisaną z moich podejrzeń jaka mogłaby być jako potencjalny użytkownik.
KTO?
Jaka jest?
Cele i potrzeby
Flustracje
Została zaprojektowana już ze spostrzeżeń wyniesionych z wywiadów. W przypadku Pogo, Proto Persona była przypadkiem gdzie nie trudno o to by nie odbiegała od postawionych założeń w Proto Personie.
KTO?
Jaka jest?
Cele i potrzeby
Flustracje
Kolejnym krokiem było stworzenie propozycji wartości, w celu wyszczególnienia problemów które doświadczają użytkownicy i sposobu na ich rozwiązanie.
Następnie, z powszechnej canvy, rozrysowany został model biznesowy który ma na celu lepiej opisać proces działania aplikacji, od klientów po przychody i potencjalne koszta.
Dodatkowo stworzona została analizę SWOT, by zorientować się nad słabymi stronami oraz zagrożeniami.
Zanim zaprojektowałem makiety ekranów, zabrałem się za nakreślenie architektury informacji, ktora stanowi punkt wyjścia do projektowania mapy ekranów bądź też rozmieszczania funkcjonalności.