Proces projektowania strony SUBTROPICA

Projektowanie · Aplikacja mobilna

Zaczyna się zazwyczaj banalnie. Kupujemy kilka małych roślinek w celu dekoracyjnym, ustawiamy je w pokoju lub na balkonie. Widzimy jak rośną, kwitną, kupujemy kolejne i w naszym domu szybko zaczyna być coraz bardziej zielono. W wielu przypadkach domowe wnętrza zmieniają się niemal w dzikie lasy tropikalne. Zabawa w "ogrodnika amatora" nie jest wcale trudna, a przygoda z domową hodowlą roślin doniczkowych zaczyna się zazwyczaj od przyswojenia podstawowych zasad uprawy i pielęgnacji.

WPROWADZENIA CIĄG DALSZY

Miłośników roślin możemy podzielić na osoby, które posiadają popularne rośliny doniczkowe i mają podstawową wiedzę dotyczącą ich uprawy i pielęgnacji, lub tych którzy posiadają rośliny, ale nie mają wiedzy.

Mogą to również być osoby, które chcą poszerzyć swoją kolekcję roślin o te bardziej egzotyczne, rzadkie lub kolekcjonerskie, ale są też osoby które chcą zacząć swoją przygodę z takimi roślinami, nie posiadając o nich żadnej wiedzy.

Trzecią grupą są ludzie, którzy pragną po prostu zaopatrzyć się w egzotyczne rośliny dla samego przyozdobienia biura lub domu i z czasem jedynie się dowiedzieć co im potrzeba.

Jaki problem chciałem rozwiązać?

  • Trudności w znalezienie rośliny zgodnej z preferencjami osoby kupującej.
  • Utworzenie bazy wiedzy związanej z daną rośliną oraz ogólnym obszarem roślin egzotycznych.

ROZWIĄZANIE

Zaprojektowanie produktu e-commerce udostępniającego zakup rzadkich roślin, musimy skupić się na zachęceniu kupujących do edukacji odnośnie tych produktów, dając im tematyczne treści oraz możliwość łatwego znalezienia rośliny, o której chce poczytać.

Czyli rozwiązaniem jest sklep internetowy oferujący rośliny oraz akcesoria ogrodnicze wzbogacony o encyklopedię zawierającą wszystkie niezbędne informacje na temat wybranej rośliny, czyli treści dotyczące uprawy, dodatkowych informacji na temat codziennej pielęgnacji itp.

MOJA ROLA

  • User Research (Ankieta ilościowa; Wywiady pogłębione)
  • Historyjki użytkowników
  • Metoda MoSCoW
  • Wireframes
  • Mockup Hi-Fi

UŻYTE NARZĘDZIA

  • Figma

1. User Research

Podczas badań nad projektem chciałem się dowiedzieć podstawowe informacje o kupujących. Celem badania było w jaki sposób poruszają się po dostępnych sklepach z roślinami od wejścia na stronę, aż do przejścia do koszyka. Dowiedziałem się także czego brakuje im na stronach, z których korzystają.

UŻYTE METODOLOGIE

  • Ankieta ilościowa
  • Wywiady pogłębione

2. Historyjki użytkowników

Pozwoliłem sobie wyznaczyć 2 wersje podstawowych założeń historyjki użytkownika.

WERSJA 1

  • Jako osoba posiadająca już kilka roślin, chciałabym znaleźć o nich informacje w posiaci strony, która będzie także oferować sprzedaż rzadkich roślin.

WERSJA 2

  • Jestem właścicielką agencji projektowej, którą chciałabym przyozdobić egzotycznymi roślinami. Niestety nie mam o nich żadnej wiedzy, a chciałabym aby nie uschły za szybko.

3. Metoda MoSCoW

OPIS

4. Propozycja wartości

OPIS

5. Projektowanie

Skontaktuj się ze mną

Skontaktuj się ze mną