Projektowanie · Aplikacja mobilna
Funkcjonalność filtrowania to
element, który znacząco ułatwia nam wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych. Obecne serwisy
często umożliwiają dość obszerne możliwości filtrowania, takie jak: wybór kategorii, wyznaczenie widełek
cenowych, bądź filtrowanie po najdrobniejszych szczegółach danych produktów.
W moim audycie skupimy się na pewnych podstawowych wymaganiach trzech popularnych sklepów internetowych,
na których można zakupić vouchery dla siebie lub jako podarunek. Witryny zbadam w przeglądarce na
komputerze oraz telefonie.
O projekcie
Wisyo jest aplikacją umożliwiająca jak najlepsze dopasowanie do siebie profili użytkowników poprzez metodę, której brakuje w pozostałych popularnych aplikacjach dostępnych na rynku. Dzięki procesowi matchingu tagów, poznawanie się byłoby skuteczniejsze niż dotychczas.
Jaki problem chciałem rozwiązać?
Aplikacje do randkowania, które są już na rynku, polegają głównie na wybraniu poprzez użytkownika osoby z jej okolicy, Na wyświetlonym profilu jest możliwość podejrzenia informacji dotyczących wyszukanej partnerki/partnera, hobby, czym się zajmują oraz jak wyglądają na zdjęciach.
Kojarzenie osób zaczyna się od polubienia wzajemnie swoich profilów, po czym możemy napisać do siebie na czacie i na przykład wymienić zainteresowaniami. Dopiero po przeczytaniu informacji na profilu drugiej osoby i przeprowadzeniu konwersacji jest szansa, by się umówić.
Funkcjonalnością jaka wyróżnia Wisyo spośród pozostałych aplikacji, jest sposób wyszukiwania osób. Przy tworzeniu profilu wybieramy z zestawu predefiniowanych kategorii / tagów / słów kluczowych, przynajmniej 7-10 tagów..
Wyszukiwanie polegać będzie na matchowaniu osób poprzez słowa kluczowe przypisane do naszych profili, zwiększymy wtedy prawdopodobieństwo dopasowania naszych zainteresowań, pasji oraz stylu życia do drugiego profilu..
W największej mierze odbiorcami są ludzie poszukujący partnerów do stałych związków, nowych
znajomości, ONS, FWB itd.
Według badań przeprowadzonych przez Kaspersky Lab, średnia wieku to ~34 lata, zawierają się w
niej nastolatkowie oraz osoby dorosłe.
A według badań demograficznych przez Global Web Index na temat Tinder'a, stosunek mężczyzn do
kobiet to 60:40, gdzie największy odsetek użytkowników ma 16-24 i 25-34 lat. Status
matrymonialny w badaniu dominuje za to w kategorii singli i osób w związku małżeńskim.
Z pośród wielu aplikacji, wybrane zostały dwie najpopularniejsze. Był to Tinder i Badoo z racji swojej tematyki, za to Wisyo tworzone było by postarać się o inną logikę matchingu między profilami, która pozwalałaby pokazywać tylko te osoby, które pasują do naszych zainteresować, a nie korzystać i przeszukiwać całą pulę osób np z promienia 50 km.
Proces projektowania rozpocząłem od analizy co obecnie posiadają konkurencyjne aplikacje, będzie to dla nas MVP (Minimal Viable Product).
Jako pierwszy krok ustaliłem skonstruowanie ankiety odpowiadającej na to jakie są
potrzeby
użytkowników oraz punkty bólu, po czym udostępnienie jej z następującymi pytaniami:
Lista pytań
Wyniki ankiety:
Pracę nad projektowaniem rozpocząłem od nakreślenia makiet Lo-Fi, skupiając się na najważniejszych funkcjach każdego ekranu. Po skończeniu tego etapu zabrałem się za finalną szatę graficzną wraz ze ścieżkami, tak by projekt był w pełni interaktywny. Dzięki temu mogłem przedstawić design 5-10 osobom oraz udoskonalać projekt iteracyjnie.
Model biznesowy
Pierwszą rzeczą w budowaniu są modele biznesowe. W naszym przypadku są to:
• Sprawne analizowanie bazy danych zarejestrowanych użytkowników oraz wyświetlanie
wyników
od najbardziej dopasowanych profili, które są kojarzone dzięki wybranym predefiniowanym
tagom
• Motywowanie użytkowników do zakupienia wersji premium
• Uświadamianie użytkownikom premium do świadomości wartości wersji premium.
• Następnie ustalenie na czym produkt będzie zarabiał oraz gdzie będzie promowany.
Głównym
źródłem zarabiania będzie możliwość kupienia wersji premium. Wersją premium jest
odsłonięcie
całej listy osób, które się match'ują z naszymi zainteresowani w więcej niż 80%.
Możliwa jest też opcja sprawdzenia kto polubił mój profil (jeśli ja nie polubiłej tej
danej
osoby), dopiero wtedy gdy kupi się wersję premium. Ta opcja funkcjonuje już w innych
aplikacjach.
Sponsorowany post na Facebook ustawiony na właściwą grupę odbiorców; AdWords; Kampania mailingowa