O PROJEKCIE

POGO jest projektem, mającym na celu ułatwienie zawarcia nowych znajomości, powiększenie swojej grupy przyjaciół, spędzenie z kimś czasu lub zaproszenie nowo poznanych ludzi do imprezowania.

WYZWANIE

Celem projektu głównie było zbadanie grupy docelowej, by poznać jej styl życia towarzyskiego, czy ludzie z niej są otwarci na nowe znajomości, jak łatwo je zawierają i czy mają trudności, by wyjść z inicjatywą ze swojej strony.

ROZWIĄZANIE

Zaprojektowanie aplikacji mobilnej, pomagającej w znajdywaniu osób chętnych do zapoznania się na żywo, bądź spędzenia razem czasu.

MOJA ROLA

  • Wywiady pogłębione IDI
  • Analiza konkurencji
  • Persony
  • Propozycja wartości
  • Model biznesowy
  • Analiza SWOT
  • Architektura Informacji
  • Projekt UI
  • Testy użyteczności
  • Poprawki

UŻYTE NARZĘDZIA

  • Google Forms
  • Flowmapp
  • Adobe Illustrator
  • Adobe XD

Wywiady pogłębione

Z początku zostały przeprowadzone rozmowy z pojedynczymi respondentami w celu zdobycia głębszego zrozumienia ich opinii, doświadczeń i poglądów na temat konkretnej tematyki aplikacji. Zostały poprzedzone wcześniej przygotowaną listą pytań, które były zadane jako część rozmowy.

Analiza konkurencji

Z researchu konkurencji wynikło, że rynek nie jest nasycony aplikacjami, które łączą ludzi po zainteresowaniach. Jest ich mało i nie są wystarczająco popularne. Znalezione aplikacje posiadają możliwość dodawania szeregu wielu zainteresowań z różnych kategorii, a zmatchowane profile pokazują się na podobnej zasadzie co w znanych aplikacjach randkowych.

BADANE ELEMENTY

  • Tworzenie konta
  • Uzupełnianie informacji w swoim profilu
  • Flow dodawania zainteresowań
  • System matchingu

Persony

Proto Persona

Została stworzona przed wywiadami, aby zacząć rozumieć potencjalnego użytkownika. Kim jest, jakie ma cele i potrzeby, preferencje oraz nawyki, które mogą być ważnym czynnikiem podczas projektowania interfejsu.

KTO?

22l Bartek – Student mający kilka wolnych godzin po zajęciach

JAKI/A JEST

  • Jest otwarty na poznawanie nowych ludzi w różnych miejscach lub na eventach.
  • Lubi sporty zespołowe i spotkania z osobami z drużyny.

CELE I POTRZEBY

  • Łatwe znajdywanie ludzi chętnych do gry w siatkówkę itp.
  • Powiększenie swojej paczki znajomych.

FLUSTRACJE

  • Odczuwa ciągle zbyt małą ilość osób jakimi się otacza.

Design Persona

Została zaprojektowana już ze spostrzeżeń wyniesionych z wywiadów.

KTO?

24l Ania – Pracuje ze znajomymi na siłowni.
 

JAKA JEST

  • Lubi podróże z przyjaciółkami, szczególnie po polskich miastach.
  • Ciekawią ją różne zakątki miast, do których podróżuje.

CELE I POTRZEBY

  • Zaznajomienie się z osobami mieszkającymi w miejscach, do których się wybiera.
  • Chce odkrywać nowe zainteresowania

FLUSTRACJE

  • Nie łatwo zagadać do obcych ludzi w nowych miejscach.

Value Proposition

Business Model Canvas

Analiza SWOT

Architektura informacji

Wyszukiwanie spotkania

Wyszukiwanie i branie udziału w spotkaniu zostało uproszczone do krótkiej ścieżki. Będąc w trybie eksploracji można łatwo przefiltrować typ spotkania po czym dokonać wyboru z poziomu mapy.

Lista oczekujących i archiwalnych

W zakładce relacji można podejrzeć oczekujące i archiwalne spotkania oraz osoby w nich uczestniczące.

Formularz