WPROWADZENIE

Miłośników roślin możemy podzielić na osoby, które posiadają popularne rośliny doniczkowe i mają podstawową wiedzę dotyczącą ich uprawy i pielęgnacji, lub tych którzy posiadają rośliny, ale nie mają wiedzy.

Mogą to również być osoby, które chcą poszerzyć swoją kolekcję roślin o te bardziej egzotyczne, rzadkie lub kolekcjonerskie, ale są też osoby które chcą zacząć swoją przygodę z takimi roślinami, nie posiadając o nich żadnej wiedzy.

Trzecią grupą są ludzie, którzy pragną po prostu zaopatrzyć się w egzotyczne rośliny dla samego przyozdobienia biura lub domu i z czasem jedynie się dowiedzieć co im potrzeba.

PROBLEM DO ROZWIĄZANIA

  • Trudności w znalezieniu rośliny zgodnej z preferencjami osoby kupującej.
  • Utworzenie bazy wiedzy związanej z daną rośliną oraz ogólnym obszarem roślin egzotycznych.

CEL

Celem projektu było stworzenie produktu dla miłośników roślin egzotycznego pochodzenia. Pobocznym, ale również ważnym celem, było zachęcenie kupujących do edukacji odnośnie tych produktów, dając im tematyczne treści oraz możliwość łatwego znalezienia rośliny, o której chce poczytać.

ROZWIĄZANIE

Strona internetowa w formie sklepu online umożliwiającego zakup roślin. Dodatkowo, która zawiera zbiór artykułów opisujących rośliny, sposób ich pielęgnacji oraz resztę przydatnych informacji.

MOJA ROLA

  • User Research (Ankieta ilościowa)
  • Wywiady pogłębione)
  • Historyjki użytkowników
  • Metoda MoSCoW
  • Wireframes
  • Mockup Hi-Fi

UŻYTE NARZĘDZIA

  • Google Forms
  • Figma

User Research

Celem tego badania była potrzeba dowiedzenia się podstawowych informacji o potencjalnych użytkownikach strony. Znalezienie odpowiedzi na pytania m.in. odnośnie tego jak bardzo są w temacie roślin, skąd pozyskują wiedzę czy też jakie mają doświadczenia przy zakupach roślin przez internet.

UŻYTE METODOLOGIE

  • Ankieta ilościowa
  • Wywiady pogłębione

User Stories

Drugim krokiem było utworzenie historyjki, która pomogła w przeanalizowaniu ścieżki użytkownika od punktu A do punktu B. Przyczyniła się ona do znalezienia braków w logice oraz dopełnieniu funkcjonalności na poszczególnych etapach.

WERSJA 1

Posiadając już kilka roślin, chciałabym znaleźć o nich informacje w posiaci strony, która będzie także oferować sprzedaż rzadkich roślin.

WERSJA 1

Jestem właścicielką agencji projektowej, którą chciałabym przyozdobić egzotycznymi roślinami. Niestety nie mam o nich żadnej wiedzy, a chciałabym aby nie uschły za szybko. 

MoSCoW

Następnie użyta została metoda MoSCoW dla upriorytezowania wymagań na etapie projektowym jak i programistycznym.

Value Proposition

Ostatnią metodą była propozycja wartości, która wyklarowała jak produkt ten rozwiązuje konkretne problemy klientów lub dostarcza określone korzyści.

Wireframes

Formularz